Crystal Beauty M J
At 0.01 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
In the business directory of Guildford, stands out Guildford Nails & Beauty Ltd., an establishment specializing in Nail salon. Located at Unit 20, White Lion Walk, Guildford Nails & Beauty Ltd. offers easy access for anyone looking for related services. The community have rated this business at 3.2 stars. Those interested can reach out to Guildford Nails & Beauty Ltd. for guidance.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the Top 5 best Nail salon in Guildford .
Sam is always so kind and welcoming and is the best at eyebrow waxing and threading!
Excellent sam is brilliant
Guildford Nails&Beauty staff are very friendly and caring. I just done my treatment amd the some a fantastic job. It was my second time and definitely I am going to come back again and again. I strongly recommend them. They are all brilliant and had my treatment in relaxing atmosphere. I had a wonderful customer service.
I had done my manicure and pedicure at recently. The all members of staff are brilliant, very friendly, courteous and professional. I love their service. It was my first time but now I am going back again in the future. My friends love my manicure and they are very keen to be done with lovely staff. I strongly recommend this salon to everyone.
Thank you very much for your feedback. We Thriving on customer satisfaction.
Do not go here. Would give 0 stars if I could. Went in for BIAB nails - cut all my natural nails completely off to give me the shortest nails. Every nail is a different length and shape. Had to keep asking her to file and shape them so they were at least all the same length and shape - until I gave up as she just couldn’t do it and the nails were getting shorter every time. Nail varnish is old and gloopy and leaves your nails full of bumps. Was sat in there for almost two hours for the worst manicure I’ve ever had. Nail varnish all round the sides of my nail. Nails bleeding from poor cuticle work. Just such a botched job and so disappointed. They should not be allowed to be open as a nail shop.
There are so many brilliant nail salons in Guildford - I only went here because they were open on Sunday and the other ones had a wait time. Absolutely not worth it and they ruin your nails. Wait and go anywhere else in Guildford.
UPDATE: In response to your reply below, please do not respond with dishonesty and lies - it really does not bode well for your morals and ethics as a business and I’m sure will make people question giving their money to your business.
You know that there was an issue - you had to take a picture of my nails as I was so unhappy and refused to pay full price - this is something I have never done but was completely shocked at the service & result. This is not a fake review - please do not spread false information when customers are reviewing your service at the standard they feel suitable.
As per your request below, I will not be calling your salon as I unfortunately have had to go elsewhere to have these fixed - they were peeling off after two days and the colour has all chipped. You unfortunately do not have the skills or products to do a BIAB manicure correctly - so I kindly will reject your offer of taking time out of my day just to speak to your staff, as I won’t be coming back for any other services.
For any customer reading this, I never leave reviews but felt so strongly about what an awful experience I had. Please try anywhere else in Guildford other than this nail salon - they are appalling.
Hi, Thank you giving your feedback back. Its give us an opportunity to makes things right. My apologise for the bad experience. Could you call us back on our shop number and ask for a manager. I will be appreciate your call. We take full care of our customers.
I am waiting for your response but still have not heard from you. I would like to know about motive behind the bad review. Because I checked with staff they informed me it's fake review. But if you genuinely had a bad service from us then give us call to our shop contact number. We are always happy to talk to you to resolve any issue. Still waiting for your call because we need to find out the issues.
The staff are so so nice and my nails looked stunning 🤩 thank you
Thank you very much for your feedback. We appreciate your time and we valued your opinion.
My pregnant girlfriend went in for a nail appointment. We told the staff from the start that she was pregnant. The technician said it was fine, gave her a face mask, and started the service anyway.
She then cut the nails much shorter than requested, even though my girlfriend clearly asked for longer nails and showed a reference photo.
Partway through the appointment, another staff member came over to do the designs. When we again mentioned the pregnancy, she suddenly panicked and said that in her country it’s forbidden to do nails on pregnant women because something bad could happen to the baby. She then refused to continue, removed what had already been done, and ended the service.
This caused my girlfriend serious anxiety and distress, worrying about the safety of our baby. After leaving, we checked with doctors, medical advice online, and family members, all of whom confirmed that getting your nails done does NOT cause miscarriage or harm a pregnancy.
The lack of communication between staff is unacceptable. If you don’t offer services to pregnant clients, that should be clearly stated before starting, not halfway through. Telling expecting parents that something bad could happen to their baby is irresponsible and caused completely unnecessary stress.
Communication was also difficult due to limited English, which added to the confusion.
Overall, a very upsetting experience. Poor communication, inconsistent rules, and unnecessary fear caused to a pregnant woman. We won’t be returning.
Disgusting behaviour would give 0 if I could so rude absolutely disgusting also after coming out we’ve noticed one of her nails is bleeding quite bad her hands covered in blood
EDIT: There were no other customers present in the shop at the time — your claim that you “found the truth from other customers” is simply false.
The nail treatment had already started. Nails were cut significantly shorter than requested, product had been applied, and the service was stopped midway by your staff after contradictory information was given about pregnancy.
My partner did not “rudely leave.” The service was ended by your staff, who removed work already done and told her something bad could happen to our baby, causing significant distress for the both of us.
After leaving, one nail was actively bleeding due to the service received including harsh filing and improper care.
We stand by our review. The issue is not whether you believe your staff acted appropriately — it is the lack of consistent policy, poor communication, and the unnecessary fear caused to a pregnant client, compounded by physical injury.
We do not wish to return to the shop. This matter will be taken further.
Hi Kai,
Could you take off your reviews as we sorted the issue with you. You both were happy with resolution. You promised (twice) to take off your comments on Google. I hope you will keep your promise to take off comments. Thank you in advance.
Reading your review, I couldn't believe it that our staff has performed poor service. I take very serious customer's feedback. I took immediate action and spoken to all members of staff. I found the truth from others customers who were present in the shop.
As soon as you entered in the shop, you asked for a face mask as you didn't like smell in the shop. We provided you a face mask and then you went to a nail technician. Our nails technician asked you for your well being. You mentioned to the member of staff that you are two months pregnant. You are not sure if you wanted to be nail done because you are nervous. Eventhough the nails treatment has not started yet. The member of staff advised you if you are not sure and nervous. Its better not to be do the nail treatment. You didn't like the technician advise and you immediately got up from the seat and rudely left the shop.
Now you or your boy friend decided to leave the bad coments. Which you don't think its very wrong.
But I still wanted to invite you back in the shop to speak with you. We are professional and strive on customers satisfaction. Our technician are fully trained to look after every single individual. We go extra miles to welcome customers. We take great care of everyone who walks into our shop.
If you still wanted speak to me about your experience then I am happy talk to you.
Excellent experience and I love my new nails...staff were all friendly and welcoming.
Unfortunately I'm too far away to use you regularly but if I'm in the area I'll be back... thank you 😄
We are blown away by your 5 star review. Our team works very hard to ensure every customer has a memorable experience, and your kind words mean a lot to the staff. We strive for Excellent customer.
Thank you very much for sharing your experience with us.We are thrilled to hear that you had a great time at Guildford Nails & Beauty. We look forward to welcoming you back soon.
Would give 0 if I could… they were so rude to me when had a spray tan so it stained my toe nail but it came off after being soaked and filed but the lady shouted out in front of everyone that my nails weren’t clean and I said to her it’s my spray tan and then she said it out loud again… they didn’t have any colours I like and then I felt forced into having a horrible pink they look a mess and are messy the lady’s in there talk about you and are incredibly rude and unprofessional. They should be shut down there nails are shocking the finish is awful and you don’t shout out loud anything to do with a clients nails like that. WOULD NEVER EVER GO BACK.
We are professional nails technicians. We don't do tan spray at all. I believe you given wrong coments under our business profile. We are nails shop but not a tan spray shop.
We never shout at our customers
Definitely, You went into different shop but you did not come in to our shop. Please take off your fabricated comments under our business name.
Excellent service after the owners change they have moved up their quality and care
Thank you very much for your positive experience with us.
Went for a pedicure today and really happy with the result!
Thank you very much for your kind feddback.
Excellent experience with Sam whenever I get my eyebrows and upper lips threaded/waxed. I always get mine done with her and she is so efficient. She is also very friendly and flexible. Would 100% recommend Sam!!
Thank you very much for your valuable coments. Its help our staff to keep their morale high.
At 0.01 km
At 0.04 km
At 0.09 km
At 0.12 km
At 0.14 km
At 0.14 km
At 0.28 km
At 0.31 km
At 0.38 km