Beauty Secrets salon
At 0.33 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
Those living in Kings Barton, Tony Nails represents a solid option in the field of Nail salon. The location of Tony Nails at 78 Southgate St makes it a key hub for the industry. Users rate this business at 4.4 stars. To learn more, we suggest you visit Tony Nails.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the Top 3 best Nail salon in Kings Barton .
THE BEST
Always good service and willing to give most designs a go! They run a loyalty scheme which is a bonus!
The service here is excellent, the prices are reasonable, and the staff are very friendly. I'm very satisfied 👍
I’m really disappointed with my recent experience. As a loyal customer, I was told there would be an extra £1 charge for tax which I accepted. However, after I had already made my payment, I was then told I needed to pay an additional £2 This was unexpected, unjustified, and felt unprofessional(it is a small amount its just out of principle). On top of this, the pedicure felt rushed because the salon was busy. The focus seemed to be on getting through as many customers as possible rather than providing a quality service. Unfortunately, this experience felt like quantity over quality, which is not what I expect as a returning customer! Disappointing.
Response:
Thank you for responding, however your reply contains several incorrect assumptions and is disappointing in both tone and professionalism.
To clarify, this was not my second visit. I have been a regular customer at Tony Nail since 2023, attending consistently every 3–4 weeks. Assuming otherwise suggests either poor record-keeping or high staff turnover, neither of which should be used to undermine a customer’s feedback.
The refill you refer to (on nails originally done in Bristol) was completed over four weeks later by a staff member who worked carefully and did not rush, which is why I was satisfied at the time. This most recent visit was completely different. I initially requested a new set, but was advised to have infills instead due to the salon being busy. This directly contradicts your version of events. Less than one week later, the nails already look poorly finished and untidy, which clearly supports my original review that the service felt rushed and prioritised quantity over quality. This is not acceptable for a paying, loyal customer. I have attached photos as evidence. I also find it concerning that, rather than acknowledging the service issue raised, your response focuses on payment methods, tax charges, and other customers, and ends by stating that you are “proud” that you cannot satisfy all customers. That attitude alone explains my disappointment. Constructive feedback is given so businesses can improve. Unfortunately, this response reinforces my experience rather than resolving it.
Dear
Hello, I'm the manager of Tony Nail! This is your second visit to the shop. Previously, you had your nails done in Bristol and the polish chipped off. Then, a woman named Lyly did your nails again! You were very satisfied and returned for a second time! The first time you also paid by bank transfer and you already knew that £1 was for tax! We informed you that you would have to pay an extra 2 pounds for two workers! When you transferred the money, you did not transfer the correct amount we informed you of! And we reminded you, so you are unhappy about that. If you don't want that, you can choose another payment method, cash! Many people are eager to get their nails done during the Christmas holidays! Unfortunately, your friend came back today demanding a redo, and now her nails are cracked and painful for years! We are still happy to serve you and redo them for free if you are happy! We apologize for your unhappiness! But we know we can't satisfy all customers, and we don't expect that! Dear customer, firstly, you paid the correct amount as I mentioned, plus 2 extra VAT, but you tried not to transfer the extra amount! I reminded you, but I didn't know that would make you angry. Secondly, your friend came to complain after today and received free service! If your nails are painted, the goods can be returned and repaired free of charge within a week! You can read the regulations if necessary; we are happy to modify them and welcome you. The perfection of our services depends on the customer's experience! Thank you for your feedback. Wishing you a peaceful Christmas season!
Always happy with nails and charge a fair price.Wouldn’t go anywhere else.
Thank you so much we are always here to make you happy and see you love 🥰
The communication isn't satisfactory because I can barely hear what the staff are saying as they wear masks and talk very quietly. On the other hand, the nail art is very nice. I've had my nails done several times and never regretted any of the designs. Only thing that I can think of to improve is for the staff to speak louder as it's hard to understand especially when you're half deaf.
Thanh verry much xxx nice see you soon 🥰 🥰 We will improve better after your feedback
I have been a loyal customer of Tony Nails for over 4 years, and up until recently I always enjoyed coming here. Unfortunately, this past year something has really changed, and I feel very disappointed to be writing this review.
On my birthday a few months ago, I showed Tony a design I really liked, but he sighed at me which made me feel uncomfortable and I ended up settling for a simple French tip instead of what I truly wanted. More recently, I went in and showed a picture of nails with 5 different pink shades (one per nail for a gradient effect). Tony just said “choose colour” and when I asked for help because I was overwhelmed, I was ignored. The atmosphere felt very pressured, so I quickly picked colours without feeling supported in the decision.
While the shape of the nails turned out nicely, the overall service felt rushed and rough – not the careful and delicate treatment I was used to. When it came to colour application, I asked if he could show me what the shades would look like together, and reluctantly he did. I realised the tones didn’t match (mix of cool and warm shades) so I politely asked to switch to just one colour instead. At that point Tony became very dismissive, saying “no darling, if you’re just going to choose one colour you can’t do that.” When I explained that I originally wanted the 5 shades but just didn’t like how they looked together, he told me he had no time for this. Honestly, that response left me close to tears.
Getting nails done is supposed to be a treat – it’s not cheap, and it’s meant to feel like a luxury. Instead, I left feeling upset and uncomfortable. That kind of customer service is unacceptable.
I do want to point out that Lily is absolutely wonderful – she’s always smiling, friendly, and welcoming, and it’s no surprise that so many customers specifically ask for her. Sadly though, I’ve noticed a big staff turnover recently, and some of the great technicians I used to enjoy seeing are no longer there. The salon just doesn’t feel as warm and friendly as it once did, and what used to be something I looked forward to has started to feel like a chore.
I understand they are busy, but that is no excuse for treating customers this way.
Thanks for speaking up and giving us a chance to improve! We will definitely improve.
Staff was amazing love the nails
Thanh so much ! you are amazing 🥰 see you love
was in desperate need of some infills on previous acrylics , had heard good things about Tony nails so decided to give it a try . i am so overwhelmingly pleased by these nails !! they were done absolutely perfectly and the level of service was exquisite, such friendly staff and they even managed to get me in late in the day on a saturday with no appointment , which was very much appreciated :) so very grateful for both the service and work done !! would definitely recommend
Thank you 🥰 We are always here and serve you❤️
My nails were nice but just not a nice experience here. They hardly speak 3 words of English, made it pretty awkward and difficult to communicate what I wanted. When filing down my nails, the guy made the bottom of my finger bleed then just holds it up to me and laughs:(
Thanks for your feedback! We are really sorry for making you sad. We will improve it every day!xxx
Great nails once again!
Thank you nice see you xxx
Verry good well come Tony nails
At 0.33 km
At 0.38 km
At 0.38 km
At 0.42 km
At 0.43 km
At 0.44 km
At 0.44 km
At 0.45 km
At 0.91 km