Beautify
At 0.05 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
Those living in London Borough of Barnet, Vanessa's Nails represents a solid option in the field of Nail salon. The location of Vanessa's Nails at 6, Boot Parade, High St positions it as a strategic spot for the industry. Users rate this business at 4.4 stars. Those interested can reach out to Vanessa's Nails for availability.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the Top 3 best Nail salon in London Borough of Barnet .
soso inlove with the set I got, lovely staff and great service. Poppy did an amazing job xxx
I came in, on the 31/03/26, I had called to book an appointment slot for French tips at 10am; being their first client of the day. I was seen straight away as normal however I left 2.5 hours later. Simply because halfway through the appointment, one of the ladies doing my nails left to do other customers’ nails. I was made to wait an hour in the chair with my nails half done. Other customers who hadn’t even booked beforehand were prioritised over myself. I was always a loyal customer and I never give any of these lovely ladies a hard time but it was simply unacceptable and disrespectful to have me sit by myself for an hour waiting for one of them to continue my nails.
Hi Milo, thank you for your feedback.
We’re sorry to hear you felt this way, as this is not the experience we aim to provide.
From our records, your appointment on 31/03/2026 was originally booked for a gel french tip service under the name Lashai, but was changed to a full acrylic french tip set on arrival, which requires significantly more time.
We did explain beforehand that this may involve waiting, and this was agreed before proceeding.
Regarding your concern about other customers being prioritised — we would like to clarify that we did not take walk-ins ahead of you. The client you’re referring to had a pre-booked appointment scheduled after yours, and we needed to ensure we stayed on time for their service.
We do understand that waiting during an appointment can feel frustrating, and we sincerely apologise for the inconvenience caused. We will continue improving how we manage service changes to avoid situations like this in the future.
As the booking was under a different name, we just want to make sure we are addressing the correct appointment. If this was your visit, please feel free to confirm and contact us directly so we can look into this further for you.”
Zero stars if that were possible!
I visited Vanessa's Nails in North West London for a very basic service. Just natural nail polish on hands and feet. No nail art, no gels, nothing complicated.
The technician was extremely rude and snappy throughout. She applied three coats and then made me sit there for around 35 minutes to dry. As soon as I stood up, the polish immediately smudged on multiple nails. Clearly, it was not dry.
She tried to “fix” it, but I had an important event to attend and could not sit there indefinitely. When I got home, the polish was completely ruined. I ended up removing everything myself. I paid for a service and left with nothing usable.
When I called to request a refund, the woman on the phone was just as rude and dismissive. I was told refunds are non-refundable, that it was my fault for not being careful, and that I should have waited up to an hour for polish to dry. That was never communicated during the appointment.
The attitude was shocking. No accountability, no apology, no attempt to resolve the issue.
On top of that, they only accept cash or bank transfer, which makes it impossible to dispute a poor service. That alone should be a red flag.
There are many nail salons within a few minutes’ walk in the Edgware area. I strongly recommend going elsewhere. This experience wasted my time, my money, and caused unnecessary stress before two important events.
I genuinely wish I had never gone here.
Dear Khalil,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We are truly sorry to hear that you were dissatisfied with your experience.
At the time of your appointment, we understood that you were in a hurry. However, you requested three layers of regular polish, which naturally requires a significantly longer drying time and can take up to an hour to fully set. When you asked whether your nails were dry, our technician returned to check, and another staff member also explained that three layers of regular polish require additional time to dry properly.
When we noticed that one of your big toenails had been smudged — likely due to contact with the dryer — we immediately offered to remove and redo the nail completely. At that time, only two layers were applied, and we also provided you with flip-flops to wear home to help prevent further smudging.
Please note that we do not offer refunds or guarantees for regular polish services, as drying time and durability vary. We only provide guarantees for gel polish services. When you contacted us later, we offered for you to return so we could fix the issue at a time that was convenient for you. At no point did our staff intend to show any attitude or disrespect toward you, either during or after your visit.
Regarding payment, as you have visited us before, you are aware that we only accept cash or bank transfer. Card payments are not currently available, and we apologize for any inconvenience this may cause.
We appreciate your understanding and thank you again for bringing your concerns to our attention.
Kind regards,
"I recently had my nails done and I am very pleased with the result. The shape is clean, the color looks smooth and the work was done with care. Thank you for the lovely nails Daisy
Been coming here for half year now. Friendly, affordable and professional.
My favourite nail techs everrr. They have never missed with giving me the best looking nails. Best service!
Always Fantastic!
I've been going to Vanessa’s Nail Shop in Edgware for a while, and they consistently do a fantastic job. The quality is always excellent, and I really appreciate that they never rush their customers to fit in the next appointment. The staff are all incredibly professional and polite and provide excellent service every time. Highly, highly recommend!"
Girls with the tattoos did my nails. One of the worst experiences I’ve ever had. The nail tech had a terrible attitude from the start – rude, dismissive, and clearly not interested in listening to anything I asked for. She kept leaving in the middle of doing my nails to attend to other clients, making me sit and wait for long stretches like my time didn’t matter. When I politely tried to speak up, she snapped back with more attitude like I was the problem. On top of all that, the shape of my toenails is completely uneven and sloppy. Zero attention to detail, zero professionalism. Absolutely unacceptable. I left frustrated and extremely disappointed. Never going back.
Zero star!!!!Terrible experience! Zero communication skills, extremely unprofessional, and a horrible attitude. They don’t listen, don’t care about your requirements, and make everything harder than it should be. Avoid at all costs!”
Absolutely love my nails, professional, clean and quick team, thank you♥️
Huge thanks to the talented team at Vassana's Nail Shop! They did an amazing job on both my nails and my friend's today. My friend was so impressed, she'll definitely be back!"
the BEST salon
I’ve been coming here for years and they only get better and better - any design I show can be done even better than the inspiration pictures. The girls are so nice and professional and extremely detailed with their work, I would recommend to everyone!
At 0.05 km
At 0.05 km
At 0.08 km
At 0.09 km
At 0.3 km
At 0.34 km
At 0.41 km
At 0.69 km
At 1.07 km