Nail'd it Edinburgh
At 0.08 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
Among the commercial offerings in Broughton, features AMERICAN NAILS AND SPA, a business focused on Nail salon. This business is located at 5A York Pl, serving the area. For a reliable service, AMERICAN NAILS AND SPA maintains a clear commitment to excellence in Nail salon. Those interested can reach out to AMERICAN NAILS AND SPA for availability.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the Top 3 best Nail salon in Broughton .
Booked a polish change. Came in with my sister and she was hoping to get hers done. Walked in, and they were late. Immediately offered shellac, and got annoyed when we said no. Worst polish I've ever seen in my life. The polish itself was old and thick, but only decided to thin it in my last two nails. My nail was filed skew wif, and the polish is very poorly applied. I've had to go and rebuy everything to redo them myself now just before graduation
If I could give 0 stars I would. Awful service, I respect that certain nail designs are difficult but the attitude from the staff was horrific. When I asked for a simple navy french tip I was met with a huge sigh and when asking the technician to add another coat to the nail design due to the very translucent appearance, I was told no but not without nasty comments being made by the technicians. Do avoid as the attitude is awful and judgemental.
Would give 0 stars if I could. There must only be one good technician or using AI / other artists images as the photos of nails do not have the same quality when they actually do them. If asked to fix they will gaslight you & refuse service even after you have paid them and they have not provided the service you paid for. Customer service is awful and so are the artists, don’t waste your money as you’ll just spend more getting them fixed elsewhere
Always have amazing and friendly service. I get my acrylics done every month and they are so careful and well done! The luxury spa is also very relaxing. Highly recommend.
Loved it!!
Best acrylic nails had still lasting after 2 months highly recommended
Great experience! I’ve never had a 3D design before and was worried that it wouldn’t turn out how I expected but it was gorgeous
after 4 days of wearing the acrylics they started to chip and have worn away to a hole, without anything to cause it. gems i paid an extra tenner for fell off with in a day. paid £47 for these nails so really would expect better
Hi Sophie, thank you for your feedback and for sharing the photo.
After checking the image, it appears the issue may be related to the thumb nail not being fully cured under the lamp. Thumbs can sometimes be more difficult to cure properly if the angle isn’t perfect, which can leave the product slightly soft inside. When this happens, contact with water can cause the nail to wear or chip more quickly from the inside.
We’re very sorry for the inconvenience this caused. Please feel free to come back to the salon so we can check the nail in person and fix it for you. We’d be more than happy to help and make this right.
Kind regards,
American Nails & Spa
They had amazing service and treat their customers with upmost respect
Got my nails done here and by the end of that day they had started to bubble and peel off. I went back the next day to see if I could get them fixed and they refused, and offered no apology. I completely understand mistakes happen but to take no accountability, not offer an apology or refund and refuse to fix them is ridiculous. Avoid at all costs
Hi Alice, thank you for taking the time to leave your feedback.
We’re truly sorry to hear about your experience and that you felt disappointed. That is certainly not the level of service we aim to provide. If there was any miscommunication when you returned, we sincerely apologise for that.
We’re very sorry to hear that you were unhappy with your experience. On the day you returned, unfortunately the salon was fully booked and you didn’t have an appointment. We did explain that we would be happy to check and fix the nails with a booked time, but you did not wish to reschedule or return at another time.
We apologise if this was not communicated clearly and for any frustration this caused. We always try our best to help all clients within our availability and would still be happy to assist if you contact us directly to arrange a suitable time.
Kind regarding
Americannails and spa
Lovely lady and great nails- exactly what I wanted
Quite rude . Did not adhere to your requirements. Language barrier was quite hard to understand. I showed them pictures but they still refused saying I needed longer nails. Nails were more than I have ever had. I wouldn’t go there again. Then again I don’t live in Edinburgh. A one off.
Hi Indra, thank you for sharing your feedback.
We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Our intention is always to communicate clearly and ensure clients are happy with their service. If there was any misunderstanding due to language or communication, we sincerely apologise.
Regarding the nail length, our staff may sometimes advise a minimum length to achieve certain designs or ensure durability, but this should always be discussed clearly and respectfully. We’re sorry if this was not explained in a way that felt comfortable for you.
Thank you for trying our salon while visiting Edinburgh, and we wish you all the best.
At 0.08 km
At 0.24 km
At 0.24 km
At 0.35 km
At 0.47 km
At 0.47 km
At 0.6 km
At 0.72 km
At 0.73 km