Caelyn & Francis
At 0.1 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
For residents of The Meadows, Emerald Nails & Spa represents a top choice in the field of Nail salon. Its premises are situated at 15 Market St, serving the area. If you seek quality, Emerald Nails & Spa maintains a clear commitment to excellence in Nail salon. Those interested can reach out to Emerald Nails & Spa for guidance.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the Top 3 best Nail salon in The Meadows .
I hate to be negative but I had a really bad experience here today and thinking on it I just would not recommend going here.
I booked online a few weeks in advance and paid a deposit to get a lash lift.
When I got there for my appointment they said comeback in an hour so I said I booked and they said okay come back in 30 mins.
When I finally I got to the bed to get them done she said “how long do you want?” I said “I’m not getting a length I booked for a lift” and she said “we don’t do that we only do extensions” even though I’d booked and paid a deposit online for that and showed her my booking and because I wouldn’t be able to find somewhere short notice I got the extensions despite not really wanting them, she didn’t have any pictures or examples just short or long so I went with short and then she didn’t even know I’d put a deposit down when I went to pay.
She did it in 20 mins as other customers were rushing her and I’ve had lashes done before it takes a lot longer so I’m assuming they are just individuals glued and not bonded properly as she didn’t do any of the steps I’ve had previously just waited for them to dry and afterwards she said they’ll last 2 weeks when in previous experience they should last longer, just very disorganised and on top of it I realised afterwards all of her instruments weren’t very clean and neither was the nail areas just not very happy in general, I don’t normally complain so this was a bad experience and I wouldn’t go back there :( I’m sure they are good with other services
Absolutely TERRIFYING EXPERIENCE. I DIDN'T WANT MY EYEBROWS WAXING JUST SHAPING FROM THE young lady but the older woman came and insisted she was going to wax my eyebrows and I never had waxed before and I was really getting scared as she wouldn't stop applying more wax again and again. Then she kept APPLYING THE EYEBROWS DYE OVER AND OVER. I WOKE UP NEXT DAY WITH SWOLLEN EYES AND SHE HAD RIPPED OFF MY SKIN ON. BROWS AND I SCARRED FOR LIFE.. DONT GO
They not only forgot to paint my left pinky toe (??) I hated how my manicure looked. My nail technician complained that he couldn't do coffin shape on short nails, then went on to do a lumpy frumpy job - my nails look like they were done in a rush and there was no apex or proper shaping. My friends' nails looked great, not sure why they did such a crap job on mine. Honestly can't even look at my nails. When I called to complain they proceeded to ask me why I didn't call sooner (I called 3 days later) and why I couldn't come on earlier than my stated time. Entitled and rude - why should a customer have to explain to you their schedule and why they are busy? I'll never go back, even for them to fix my nails. Save yourself the stress ladies!
After another local nail salon left my nails in a terrible state this morning, I needed them removed and redone as soon as possible. A friend recommended this place, so I came in for a removal and a fresh set. I was slightly apprehensive as I’m very particular about my nails, but the male technician did an outstanding job. The shape is beautiful, the French tip is flawless, and he even managed to make my uneven nail beds look perfectly straight. A true professional — I’ll definitely be returning and recommending to others.
Always been the first place I go to when getting my nails done. They always have good attention to detail and ensure that I am happy before I leave. Staff are so friendly and the products are high quality as my nails last for 1 month !
So unprofessional and was uncomfortable the whole time, really would avoid this this place at all costs.
We're sorry you've had a bad experience with us! If you're willing to contact us via Facebook or our e-mail ([email protected]) about the date of your visit and what part of our service let you down, we'd be happy to rectify things. Your satisfaction is paramount to us.
-M.J.
Got my nails done here, just felt like the lady who did my nails was unprofessional, kept going on her phone whilst treatment and laughing which made me quite uncomfortable. Not to mention the amount of time it took to get my nails done was much longer than usual.
Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that you felt uncomfortable during your visit.
We take professionalism very seriously, and using a phone during a treatment is not the standard we expect from our staff. We apologise if this affected your experience and will address this internally with the team.
Regarding the duration of the service, we aim to work carefully and thoroughly rather than rush, but we understand that excessive delays can be frustrating and will continue working to improve our efficiency.
Thank you for bringing this to our attention — feedback like this helps us improve.
Emerald Spa Team
This review has been pending for some time. I had been previously going to get my nails done here and there had been a few positive experiences but also an equal amount of negative experiences. However, despite the negative experiences, the owner has always been lovely towards me so I've just left it and never felt the need to complain but after the last experience I have been really put off and wont be returning. On my last visit I was over charged despite the price list for what I had saying something different and when I pointed out that the price was not as advertised I was ignored and given no explanation, just told to pay. For arguments sake I paid and left not only having paid over the price but also not feeling happy with my nails as they were rushed and when I said something about my nails whilst they were being done, instead of correcting what I wasnt happy with, I was just ignored.
Previous occasions that I never complained about:
- Treatments take extremely long, longer than they should on average, infills and a pedicure often take 3-4 hours and I have been there on many occasions where other customers have complained to staff about how long everything is.
- I have had swelling and itching to one of my toes after a pedicure (when I saw a qualified podiatrist about it, I was advised to avoid returning to the salon as I had caught an infection from unsanitary equipment).
- One of the staff members was previously quite rude towards me when I asked for a colour that they have on display. He did not want to go searching for the colour so instead he tried to use a different colour to which I refused and asked for the colour I originally wanted. He then proceeded to stomp around, giving me funny looks, while speaking in another language to the other staff members. I felt so uncomfortable and was made to feel as if asking for the colour I wanted was too much. I had customers sitting next to me saying to me that they didnt understand why it was a big deal or why he was annoyed by my request for that colour.
These are all occasions and more that I havent mentioned where I have just been polite, brushed things under the carpet, paid and left without complaint and still stupidly returned as a loyal customer, however the last time was enough.
There have been far too many occasions for me to count where I have been disgruntled as a customer by the service or finished product and been left feeling as if making a complaint would be an issue. 100% will not be returning
Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We are genuinely sorry to hear that your most recent visit left you feeling disappointed, especially after having had positive experiences with us in the past.
We would like to address a few points for clarity. Our prices are set based on service type, time, and products used, and we always aim to explain any differences clearly. We regret if you felt this was not communicated well on your last visit and apologise if that made you feel dismissed — that is never our intention.
Regarding service duration, we prioritise careful, detailed work over rushing treatments. That said, we recognise that waiting times are important, and we are continually working to improve efficiency while maintaining quality.
With respect to hygiene and safety, we take these matters extremely seriously. All tools are cleaned, disinfected, and sterilised according to industry standards. We cannot comment on external medical advice given elsewhere, but we will nonetheless review our procedures again to ensure they meet the highest standards.
We are also very concerned to hear about your experience with a staff member. This does not reflect the level of professionalism or respect we expect from our team, and we sincerely apologise if you felt uncomfortable or disrespected at any point. Your feedback will be addressed internally.
It’s unfortunate that you felt unable to raise concerns during earlier visits, as we always encourage open communication so we can resolve issues at the time. However, we respect your decision not to return and thank you for the time you were a client with us.
We wish you all the best going forward.
Emerald Spa Team
Really bad experience with the Japanese head spa treatment. Would not recommend unless you want your scalp to be burnt and sore. The most unrelaxed I have ever felt, couldn’t wait for the treatment to be over and to leave.
Thank you for sharing your feedback. We are truly sorry to hear about your disappointing experience with our Japanese head spa treatment. Our goal is always to provide a relaxing and enjoyable experience, and it’s clear that we fell short in your case due to an unexpected issue with our water machine and a technical problem.
We sincerely apologize for the inconvenience and would love the opportunity to make it right.
Went here for classic lashs all fell out within a week so went back into store a week later to be charged to do infills after 1 week then got pushed into having my nails painted to be charged £42 for colour on my own natural nails when other places would charge around £25 I got scammed
Hi, thank you for taking the time to leave a review. We’re genuinely sorry to hear that you were unhappy with your experience.
Regarding the lashes: lash retention can vary depending on individual aftercare, natural lash cycle, and external factors. When you returned after a week, the service offered was an infill, which is standard practice and priced accordingly, as this still involves time, product, and professional skill.
As for the nails: you were offered options, not pushed into any service. You chose to proceed with a colour application on natural nails, and the price was explained before the service began. Our pricing reflects the quality of products, hygiene standards, and professional expertise we provide. Prices can vary between salons, and we encourage clients to confirm costs beforehand to avoid misunderstandings.
We would never intentionally “scam” a client, and we always aim to be transparent and fair. That said, we appreciate feedback and will take your comments on board to improve communication going forward.
If you’d like to discuss this further, please feel free to contact us directly.
Emerald Spa Team
I went to the nail salon and I was absolutely devastated. The horrific work that they have done is unbelievable. Each nail is not consistent with the other and they are all uneven, some more pointy than the others. Overall I’m unsatisfied with the job. I don’t recommend.
Thank you for the feedback.
We sincerely apologise for the poor treatment we have given you.
As a business we should’ve taken more care and more attention to customers who aren’t satisfied.
As you have came only a week ago. We advise and suggest you to come back so we can fix it for you free of charge without any judgement. We will also have serious consultations with staff to ensure that customers are happy before leaving our salon.
Thank you once again for your honesty and feedback that will allow us to grow.
I love this place high quality for an amazing price my nails where only £35. This place had a really comfortable environment which is important for me because I have bad anxiety but they were super nice and sweet 100% would recommend
At 0.1 km
At 0.11 km
At 0.12 km
At 0.12 km
At 0.13 km
At 0.13 km
At 0.14 km
At 0.19 km
At 0.19 km