XS Nails
At 0.08 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
For residents of Newtown, Nail Studio Chester represents a solid option in the field of Beauty Salon. The address of Nail Studio Chester at 62 Frodsham St positions it as a key hub for Eyelash salon. The community have rated this business at 4.2 stars. To learn more, it is recommended to contact Nail Studio Chester.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the Top 3 best Beauty Salon in Newtown .
Went here for acrylic toes and nails, came back with only painted toes and nail varnish all around my toes! Lady who did my hands was lovely however. Also charged me £52 which in my opinion is a lot seen as they only painted my toes and I had a solid colour acrylic on my hands
Honestly I have to say this is the best nail salon I have ever been to (and I have tried a lot!!). I have been twice now and every time I have loved them and have had so many compliments. I have had the same gentleman twice and he pays so much attention to detail, and all the staff are very friendly. Definitely would recommend 💅
always love my nails but one of the men who work there is so rude and was practically shouting at me for getting confused at the nail types before he did anything to them..? after that interaction i felt uncomfortable. he was roughly filing and cut my ski. he kept getting angry that i wasn't relaxed but it's obviously hard when you're not being nice to your customers and hurting them.
I am extremely disappointed with my experience at this nail salon and will not be returning.
When I first walked in, the man who ended up doing my nails was already arguing with another customer, which immediately made the atmosphere uncomfortable. When it was my turn, he simply told me to sit down and began working on my nails without even asking what I wanted. He just assumed I wanted an infill and started filing. There was no consultation, no confirmation — nothing.
At the beginning of the appointment, I asked if I could also get a pedicure. However, due to how long he took doing my nails, I realised I wouldn’t have time because I had another appointment to get to. When I explained this, he became visibly frustrated and insisted that pedicures “only take 20 minutes,” despite me clearly saying I didn’t have time. I told him it was fine and that I would just pay for the nail service.
The pricing was another issue. A month ago, I paid £37 for a French dip full set. This time, he told me the infill was £34. When I politely questioned the price difference, he became defensive and said it was because I had one broken nail. I didn’t argue — I just said it was fine and asked for the bank details to transfer the money.
When I entered the bank details exactly as given, he told me they were wrong and claimed I had sent the money to the wrong account — which wasn’t true. My banking app would not have allowed the transfer to go through to an incorrect account without flagging it. He then told me I couldn’t leave the shop until they checked the account. Two other staff members got involved and spent 20 minutes checking the bank.
During that time, I asked four separate times whether the money had gone into the account and was completely ignored. They act as though they can’t hear you, but they clearly can. Eventually, I had enough. I stood up and left.
The entire experience was unprofessional, uncomfortable, and handled very poorly. From the arguing, to the assumptions, to the frustration over a pedicure I didn’t have time for, and the way the payment situation was dealt with — it was completely unacceptable.
I am extremely, extremely disappointed. I would not recommend this place to anyone and will definitely not be going back.
Dear Ms Barry,
Thank you for your feedback. We are truly sorry to hear about your experience and sincerely apologise for the discomfort and frustration caused during your visit. This is not the level of service or professionalism we aim to provide.
We take your comments very seriously and will be addressing this matter with our team to ensure better communication, clearer pricing, and a more respectful customer experience moving forward.
We would greatly appreciate the opportunity to make this right. Please contact us directly to E-mail [email protected] ,so we can personally assist you.
Kind regards,
Nails Studio.Chester
Lovely experience today with a manicure, pedicure and eyebrow wax. Great team of ladies
Hi Geri,
Thank you for your glowing review. We appreciate your feedback and look forward to seeing you in the future xx
Nail Studio Chester
Asked the man doing my nails not to use a dirty cuticle cutter on me that hasn’t been sterilised and used on multiple other people, he went ahead and did it anyway despite me saying no. I now have a bad infection on every single one of my fingers.
Hi Francesca, we’re very sorry to read this and are extremely concerned by your experience. Hygiene and client safety are very important to us, and this is not the standard we aim to provide. Please contact us directly so we can look into this matter urgently and make it right.
I have been coming here for years to get my nails done. Very acomidating, and take great pride in what they do. Had my nails done yesterday after not having them done by themselves since or nearly 9months as I was due to have my baby within days. They do a fabulous job, and the lady that did my nails yesterday took great pride in getting my French tips immaculate. Thankyou
Great atmosphere and customer service, extremely hygienic and lovely staff!
i got my nails done on wednesday and the woman was rude and aggressive with my hands and nails kept pulling at my hands constantly and drilled my skin while preparing my nails i asked her for long black french tips and she cut them down all the way and made them really short like my natural nail length, she picked out my base colour for me and it was very pink and didn’t ask if i liked the colour i tan often so having too much of a pink base would just look weird with the tan,i payed 37 quid for them too look awful my fingers were in pain after it aswell. I was very disappointed with what she was doing.When i went out the shop i burst into tears my friend had to convince me to go back and complain and as i went in they started speaking in there language and laughing and it was very rude and disrespectful.I got offered they would take my nails off for me and re do them for £10 i came back today and i got them re done i am now happy with my nails but i was very disappointed with my service on wednesday and i won’t be returning again and i don’t recommend this nail shop if you want your fingers to bleed and you want to get ignored and get nails you dislike 👎
Hi Jazz, as a salon, we have done all that we can to make sure that you have left the salon happy with the way that your nails are. We have fixed the problem that you had with them and ensured that's you were absolutely satisfied with what you left with. It is completely up to your discretion if you were to return or not but we hope that you understand and are able to remove this review.
I came into the salon today with my mum and sister to get our holiday nails done. I asked for acrylics and white shellac toes. The service was awful and left me leaving the salon in tears. My toes have been cut and bleeding, and as a beautician myself I’m really unimpressed with the quality of my shellac. My toes look like they were rushed and are not up to professional standard. As for my acrylics I asked for almond shaped medium length and came out with sharp pointy acrylics. As for my mum and my sister they also said that the staff were really unprofessional and rude. I’m really upset with the outcome of my appointment today.
Dear Bella Grace,
First of all, I would like to sincerely apologize for the experience you, your mum, and your sister had during your recent visit to our salon. It is deeply disappointing to hear that we did not meet your expectations and that our staff did not follow your requests properly. I truly regret the discomfort and frustration this has caused you.
To better understand and address this matter, could you kindly let us know the time you, your mum, and your sister visited the salon? This will help me identify which staff members were responsible so that I can take appropriate action and ensure this does not happen again.
I would also like to ask for an opportunity to make things right. We would be very grateful if you, your mum, and your sister could return, and this time we will make sure you receive the professional and attentive service you deserve. As an apology, we would like to offer you a 50% discount on your next visit.
When you have a moment, could you
please send us a private message via our Facebook page Nails Studio Chester? This will allow us to communicate directly and arrange everything more smoothly.
Thank you very much for bringing this to my attention. I truly hope you will give us a chance to regain your trust.
Warm regards
Nails Studio Chester.
Service was awful, I went to get pedicure, I was very friendly and polite I asked for white nails with a glitter. The lady who did my nails cut my toe painted my nails a slight yellow colour put glitter on there didn’t shape my nails properly and left all the nail varnish around my toes and asked me if I was happy. The varnish was lifting and told her no they were very bad. I told them to take it off and I go somewhere else I not paying for that they insisted for me to get them repainted and I said fine but I not paying . They said okay spent another hour on my nails and then tried to charge me £40. I told them no I not paying you that much they said they spent 2hours on my nails I said yes becuase you made mistake I not paying full price for them you damaged my toe and did a bad job they tell me fine you nor come back here again I siad that’s fine I wouldn’t recommend it here at all. Please lady’s and gents save your money and go somewhere else.
the nail tech had lice and passed them on to me and my friend will not be returning.
Hi Cakeduo,
We’re very sorry to hear that you and your friend are facing this issue. At Nail Studio Chester, we care deeply about the well-being of all our clients and uphold strict hygiene practices every single day.
Our staff are clean, professional, and trained to follow all safety protocols. We have had no similar reports from other clients and believe this may have been caused by another unrelated source.
We understand this situation is frustrating, and we are happy to speak with you privately to clarify and assist where we can.
Thank you for your feedback. We are always striving to improve and hope you are feeling better soon.
Best regards,
Nails Studio Chester .
At 0.08 km
At 0.25 km
At 0.27 km
At 0.27 km
At 0.31 km
At 0.4 km
At 0.45 km
At 0.47 km
At 0.51 km