BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars

Butterfly Beauty by Steph

Beauty Salon en Ashton-in-Makerfield (Manchester)
4.8 (17 reviews)

Business information

Description

Butterfly Beauty by Steph is a business located in Ashton-in-Makerfield, dedicated to providing solutions in Beauty Salon and related services. The address of Butterfly Beauty by Steph at 107 Bolton Rd makes it a strategic spot for the industry. Boasting a score of 4.8 from 17 reviews, Butterfly Beauty by Steph demonstrates customer satisfaction. Anyone in need of Beauty Salon can reach out to Butterfly Beauty by Steph for availability.

Activities
Beauty Salon
Address
Butterfly Beauty by Steph, 107 Bolton Rd, Ashton-in-Makerfield, Wigan WN4 8AD

Before hiring, get informed

Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.

Datos interesantes

Crowd

  • LGBTQ+ friendly

Payments

  • Credit cards
  • Debit cards
  • NFC mobile payments
  • American Express, China Union Pay, Diners Club, Discover, JCB, Mastercard, VISA

Planning

  • Appointment required
  • Appointments recommended

Amenities

  • Toilet

Location of Butterfly Beauty by Steph

Reviews of Butterfly Beauty by Steph

4.8 (17 reviews)
Last sync:

Comparing options? Discover our updated ranking with the best Beauty Salon in Ashton-in-Makerfield .

RB
Raynor Bishop
2023-09-19
Google review logo Google

Steph is always professional and goes above and beyond for all her clients. I have been visiting for many years now, as has my daughter, and we have NEVER had a bad experience. We have had acrylics, builder gel, eyelash extensions, eye lash lift and tint, eyebrow waxing and tinting and spray tans. 5 Star experiences every time.

Owner Response:

Thank you Ray always a pleasure x

JH
Janet Hugill
2023-09-16
Google review logo Google

I have had eyelashes, BIAB nails every two to three weeks, spray tans, massages, Indian Head massage, makeup and a training course with Steph over last 2 or so years and have not been disappointed once. Steph is a professional. I look forward to my appointments and always leave refreshed and happy with the service.

Owner Response:

Thank you Janet I'm glad your always happy with your experience 😊

PR
Penny Reeves
2023-09-15
Google review logo Google

I went here for hybrid eyelash extensions two weeks ago which were done by Steph. Most of the eyelashes had come off within a week. This was despite me taking good care of them. They also did not have my natural eyelash still attached so this WASN'T part of the natural shedding process; more likely the quality of the adhesive or technique was poor. Unfortunately, I had already booked the appointment for the two-week infills and Steph refused to refund my £10 deposit when I very politely asked her to cancel because most of the eyelashes had already come off and I didn't want to continue with them. She was given 1 week's notice and could've filled the appointment slot in that time, and given the fact that I hadn't had a good experience with the eyelashes, I felt that not refunding my small deposit was very poor customer service on her part. I did not ask for any sort of refund for the £50 I had already paid, nor did she offer one. Unfortunately, I was not able to visit the salon when I realised there was a problem with the eyelashes as I was on holiday.

Of note, my initial appointment was also cancelled at short notice, which I had booked an hour of annual leave for. But despite being a bit disappointed, I was very kind and understanding about it. It's a shame this courtesy was not repaid when I asked for my £10 booking deposit back.

So in summary, I paid £60 for some eyelash extensions that slowly came off over a period of 1 week. Overall, massively disappointed.

Owner Response:

Hi, in regards to the lash extensions not lasting, it can be down to a number of things as explained to you. E.g. product may not be compatible to your lashes but alternative products are available, Sun creams on holiday, pool water and chlorine, hot temperatures etc. This would have been looked at on your return to the salon for them to be fixed. I did offer to take a look at the lashes to fix them and if the problem couldn't be rectified you would have been issued a refund. Unfortunately you didn't bring up any issue with the lashes untill after you had removed them all 2 weeks later so this resulted in me not being able to fix the problem.

In regards to the deposit, before paying the deposit you agreed to a non-refundable deposit which was explained in full and in writing. I did however offer for the deposit to be transferred onto any other treatment what so ever or onto another person. I also offered for the deposit amount to be put onto a voucher for you to regift onto someone. I'm sorry you don't agree with the deposit policy but as mentioned you did agree to this policy before paying any deposits.

I sincerely appoligised about the late cancellation of your original booking. Unfortunately I was rushed to A&E urgently. However I went above & beyond to make sure your appointment went ahead at a convenient time for you before your holiday.

Contact & Hours

Closed

Opening Hours

Monday 10:00 - 20:00
Tuesday 10:00 - 16:00
Wednesday Closed
Thursday Closed
Friday 10:00 - 20:00
Saturday 09:00 - 17:00
Sunday Closed
View on Google Maps

Other beauty salons and nail bars near Butterfly Beauty by Steph

See more in Ashton-in-Makerfield