Lilith Nails
At 0.31 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
For residents of Torquay, Revival Hair and Beauty represents a solid option in the field of Beauty Salon. The location of Revival Hair and Beauty at 207 Union St positions it as a key hub for Hair extension technician. The community have rated this business at 4.5 stars. Anyone in need of Beauty Salon can reach out to Revival Hair and Beauty for availability.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the Top 3 best Beauty Salon in Torquay .
I live in the midlands and I plan a weekend to Torquay around my due haircut. Cat has lovely cutting skills, attention to detail and I always love my hair when she's finished. She lovely to chat with, overall a really nice experience at affordable rates. Thanks for my recent cut, see you in a few months Cat 🫶
Thank you Lorraine, was lovely to see you again and looking forward to your next visit 😊
I had horrible experience here! I asked if they can neutralise the red shades in my hair. They said of course! After two appointment and lots of money my hair was proper red not just a red shade🤣👏👏. Everything is disgusting covered with dog hair and the owner is extremely rude if you are not happy with the outcome! Went to another salon they corrected my hair! Go somewhere else if your hair needs coloured they don’t know basics like what colour neutralises red!
Reaction for the response from the owner: This review is not false or trying to make your salon look bad! I have no reason to lie! I was in your salon not recently thats true! I still had this experience in your salon! You are wrong about the full hair tint! I have my messages still where I ask if in your salon can neutralise the red in my brown hair! I was blamed that the end result was actually more red than brown!!! You told me very dismissively that my hair not reacting because I used box dye on it once??? The other salon had no problem neutralising the colour! If was a full head tint maybe because the lady basically painted my hair brown with gold tones and than she was shocked it did not worked out! I don’t think there are many salons where the dog jumping on you while your hair being painted!
Thank you for taking the time to leave a review. We’re always open to feedback, even when it’s not positive, as it helps us grow.
That said, we did want to respond to clarify a few things. From our records, your visit was in 2022 and the stylist you saw is no longer with us. It’s also worth mentioning that you did speak with the manager at the time, and we still have the messages from that exchange. You weren’t spoken to rudely—in fact, you were invited back into the salon to discuss any concerns, though you never followed up on that offer.
From your own messages, you’d mentioned previously dyeing your hair red over a long period and wanting to transition to a copper tone, which can be a complex process. You were also given a discounted appointment and didn’t pay for the correction service, so the costs involved were significantly reduced.
Regarding your mention of a dog in the salon and cleanliness concerns, we want to clarify that no dog was present on the day of your appointment. We take hygiene very seriously, and this doesn’t reflect the experience we aim to provide—or the feedback we regularly receive.
While we understand that reviews are personal experiences, we do find it a bit surprising that this feedback was shared nearly three years after your visit, especially considering the staff and salon environment have changed since then.
Regardless, we do appreciate you sharing your thoughts, and we wish you all the best going forward
I have my hair done by Cat once a month, she is always so thorough. I would highly recommend
Really disappointed with the services provided color gone in 2/3 washes because of products used and very poor hygiene as dogs sleeping/jumping on coach/towels where body treatments given likes waxing/facials never recommend anyone just waste of time and money and no proper heating available felt cold during 4hours
Thank you for leaving us this review. The colour you are mentioning, was in fact a toner. You wanted to blend the greys roots, so we opted for a semi permanent root colour blended with your toner. You were made aware that this will wash out. You didnt want to pay for the full grey root coverage. We have requested better photos to show us your roots and welcomed you to come back so we can see in person and resolve this issue but you have ignored our last email. You were advised that it will only last so many washes and you wanted to blend in with the blonde hi lights you had done, which it does. We even have photos of this? This was all explained to you via email and in person at the appointment.
Regarding the dogs, they were locked out of the salon when you arrived. You weren't even in the same room as them. The only contact you had was via the window. We were extremely accommodating, as we are with all clients, and put them away. You didnt even enter, nor view the treatment room so you cannot comment on cleanliness. The whole salon is thoroughly cleaned & sanitised at the end of each day regardless of who is in the salon or not. The blanket offered to you was, as mentioned at the time, specifically for clients which comes from a high shelf, and are cleaned after every use. The dogs wouldn't even be able to reach these blankets or towels. There is also a dog bed so they do not apparently sleep all over towels etc which are then used for clients.
The salon was also at 22c that day, I asked if you wanted me to turn it up anymore. It was initially set at 20 but due to it being an old building, it started at 18 when you arrived as you were in early. You refused the clean blanket, which you saw me remove from the clean wash basket as I hadn't had chance to put away before you arrived, and you also said it's okay to the heating turned up. I'm not too sure what you would want me to do as you were also sat straight in front of the heated blower.
You were laughing and chatting, and seemed more than happy whilst with us that day and never mentioned anything except the root colour via email, which you stopped replying to? We have been more than accommodating and trying to resolved any issues but clearly there just isn't pleasing some people.
Excellent, professional with attention to what the customer's wanted. Hairstyle and colour were great
If I could award ZERO stars, I would !!! Booked an appointment over a week ago for a wash/cut/blow dry. Was told that the appointment would be with Josie and I specifically said that I needed my hair cut today as I am attending a wedding this weekend. Arrived this morning to be informed by Josie that she doesn't do short haircuts, therefore I would not be able to have my hair appointment. Why book me in with someone who doesn't provide the service that I requested ?? No communication from anyone regarding this, in spite of the fact that the salon have my phone number. I felt so angry to be let down by so-called professionals, with no notice whatsoever. I will NOT be returning.
To date: I received a phone call today (05/11) from the owner who offered me a full apology for what happened last week and she has also offered me a wash/cut/blow on the house when I need to get it done. Apology was accepted but I did express that I wasn't happy with the staff member and what happened on the day of the appointment.
Thank you for this review. We did reach out after this had happened, unfortunately I was away at the time so dealt as soon as I'd heard.
There was obviously a miscommunication. You booked the appointment within a week of the booking but hasnt stated you would like a Restyle done. You wanted to go shorter and change the style which i wasn't aware of. I also wasn't aware that the stylist in mention, wasnt fully confident with this style. She explained to me that she apologised and that she couldn't do this for you as she didn't want to mess it up. Had I been there to supervise or check, she would have been okay but as mentioned, I was away. In my opinion, she did the correct thing. I would much rather a client be upset that we couldn't do their hair, rather than an upset client with a hair cut that has been messed up.
We did have a conversation after I returned, and she did go on to do further training in this style. Personally, the only thing she should have done differently was offer you a complimentary wash & style to apologise.
Easily the best beauty and hair experience in Torquay.
Cat highlighted my hair beautifully using milkshake products ( my favourite) . My hair looks better than ever and I can’t thank her enough.
I have rebooked just before Christmas for a little top up along with some beauty treatments.
Looking forward to it already
Very relaxed, and super fast thank you
Vienna is,a rubbish hair styled.she cut my hair and one side was longer than the other. My style was Notting like the picture I showed her on my phone.
We would appreciate it if you could remove this review. You visited us over a year before leaving this review. You haven't stepped a foot into the salon since 2022 and this is due to the fact we wouldn't rebook you after 4 last minute cancellations & 2 no shows.
Had my hair done with cat for my baby shower, I never normally like my hair curly and cat suggested having waves, i was so so happy with my hair, everyone said how lovely it was, will be back very soon!
This was my first experience with intimate waxing. Highly recommend felt very comfortable and relaxed. welcoming and friendly service and very gentley done minimal to no discomfort. Very professional will definitely be returning again 5 stars
Had my hair done full change in colour and style definitely worth a visit
At 0.31 km
At 0.41 km
At 0.49 km
At 0.59 km
At 0.67 km
At 0.73 km
At 0.77 km
At 1.02 km
At 1.17 km