Waterlilies Skin . Laser . Beauty
At 3.15 km
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
BritSalons — Directory of Beauty Salons & Nail Bars
The Nails Ex is a business located in Sawston, dedicated to meeting the demand for Nail salon and related services. The location of The Nails Ex at 71 High St makes it a key hub for the industry. With a rating of 4.4 from 121 reviews, The Nails Ex demonstrates customer satisfaction. To learn more, it is recommended to visit The Nails Ex.
Check our prices section before hiring. Find out how much you should pay y what the service includes in your area.
Comparing options? Discover our updated ranking with the best Nail salon in Sawston .
I’ve given this nail salon two tries now, and unfortunately I won’t be returning.
The first time I went as a walk-in, I waited over an hour before being seen, which I understood since I didn’t have an appointment. But no one gave me a rough time estimate of when I would be seen. This time, I walked in again and was seen fairly quickly. However, they started soaking off my old gel nails, took of the first hand but then left the clips on one hand for over half an hour while serving four other people, and only later did someone else finish the removal. The actual manicure was rushed — finished in about 20 minutes.
For £30, I would expect a full service including cuticle care and neat finishing. Instead, they used an electric file across my cuticles, which actually cut me. I asked for shorter nails, but they were kept longer than I wanted, and I wasn’t happy with the shape either. I ended up reshaping them at home myself.
The salon seems focused on getting through as many clients as possible, which compromises quality. While their prices are fairly high, the results don’t match. For a similar price, I’d recommend booking a private nail artist through Fresha, where you’ll get more attention to detail and a better experience.
I personally wouldn’t return, even as a last resort — I’d rather do my nails myself.
Good value. Lovely service. Fantastic job on my feet and hands.
Went here today for the first and last time. Unkowningly I got the whole works when I was just wanted my nails painted on my feet, cost almost 50 and I have paint on my skin? Not the worst part though. I then moved to the table to get acrylics done to which took an hour and a half without nail polish. I left after they did the acrylic because the lady doing them would not give me the shape I wanted. I asked twice and she told me it was not almond, I showed a picture of what I wanted and I barely even got what I asked for in the end. The worst part is she was speaking in her own language about me the whole time I assume because the shape I wanted was not almond to her. No one responded to her saying these things so I believe she was just ranting and bitching assuming I could not understand. I have left with crooked nails despite this taking a very long time. I am not good with conflict and every time I asked for a change she would pull a face at me and huff and puff. It’s not nice to be treated like that and I had not treated her in any way to receive such treatment. I now have to go elsewhere to get my nails real done because some of my fingers are literally throbbing and are painful. I’m not good with conflict so I paid and left but I feel so let down as I have never been treated this way before getting my nails done.
Edit: This is full context. I know what I booked in for, I am not forgetful or stupid. The execution of the services from your salon I would not be proud of and that is what I am unhappy with. Went to another salon the next day and they did an amazing job without attitude.
Dear Goldee Digney,
We’re sorry to hear you were unhappy with your visit. We’d like to clarify that you booked a Gel Pedicure, not just gel polish on toes. Our team completed the exact service requested, and we have the booking confirmation to confirm this.
After your appointment, a relative contacted us asking for a refund and threatened bad reviews if we declined. We politely explained that while we don’t offer refunds, we were happy to redo or fix anything you weren’t satisfied with. You refused this and requested a refund only.
Our staff always aim to be respectful. Sometimes they may speak in their own language for clarity, but never to insult or offend. We take all feedback seriously and have spoken with the team.
We understand you were disappointed, but we also believe it’s important to share the full context for others reading. Thank you again for your feedback.
Kind regards,
The Nails Ex
I have been going to The Nails Ex in Sawston for over 2 years and would not go anywhere else now. I have recommended friends and family as well. All the nail technicians are highly trained and superbly efficient. I always get a lovely, friendly welcome, and I find the whole experience so relaxing. I would recommend this nail bar over any other I've been to in the past.
I am so disappointed in this place i have been coming here for years every 3 weeks and the last few months this place has really gone down hill. The customer service is questionable at the best of times but lately has been really bad. They are getting very greedy with accepting walk ins and just booking lots of people in at the same time. Their work standard has gone down too and we always get cut and uneven nails but for convenience we alwaya went here. I always book and don't mind if I'm waiting 10-15 mins but today I rang up at 9am booked me and my mother in law at 2pm I wanted 3pm but they told me 2pm is better because they are busy so I agreed. I went to my appointment and was left waiting almost an hour by that time my mother in law had been done and I was feeling very anxious and overwhelmed so left without having them done. I am disabled and have various health conditions meaning having my nails done is a true treat for myself and I feel very upset and disappointed. I won't be returning now and neither will my mother in law.
Dear Rachel,
Thank you so much for your honest feedback, and I’m truly sorry to hear about your recent experience. I really appreciate your loyalty over the years, and it pains me to know we’ve let you down, especially when this time is meant to be a relaxing treat for you.
We sincerely apologise for the long wait and the way it made you feel. There is no excuse, and I completely understand how upsetting it must have been—especially considering your health conditions. Your comfort and trust mean the world to us, and I am genuinely sorry we caused you to feel otherwise.
Please allow us the chance to make things right. I would love to personally invite you back for a complimentary service at a quieter time that suits you. We also want to ensure you feel calm, valued, and never rushed again.
You are a very special customer to us, and we do not want to lose you.
Warmest regards,
I am now attending this nail bar regularly since Nina has started doing my nails. She is fabulous and does my nails just as I like. I had a pedicure with gel and nail extensions with gel at my last visit and all done perfectly. The other staff look good too but haven’t yet experienced. Thank you!
Visited this salon for the first time yesterday and it was great!
I had BIAB french tip nails done for a wedding in France next week and I love them.
A lovely lady sat me down and selected the colour for me. And then Andy (the manager) then did my biab.
Overall, great experience and the whole team were very welcoming!
very lovley, friendly staff. Loads of colours to choose from can do requested styles and nail art. Very nice pedicure with comfy massage chair!
Exactly like the picture , amazing!
I always receive excellent service. Hannah is lovely and always takes good care of me.
Cannot recommend these guys enough! Not only are the nails and services incredible they are extremely friendly and welcoming! My nails are always a 10/10 and will always follow my pictures I take in! Cannot fault at all!!!
My nails hurt and cuticles are ruined.The flower i asked for is not what they did. Online it said it was 33£ without the flower but they said it was 43£.The silver glitter is falling off right away. Can only pay with cash really bad experience.
Dear Mia Mia
We’re very sorry to hear that you didn’t have a good experience with us.
We’d like to clarify that the £33 price listed online is for a full set with normal polish. You received a gel French tip design, which is a different service and is priced at £43, as shown on our price list.
We’re also sorry to hear about the discomfort and glitter issue. That’s not the standard we aim for, and we’d be happy to fix it for you if you’d like to come back.
Regarding payment, we primarily accept cash and also bank Transfer and we do our best to let customers know in advance to avoid any inconvenience.
Thank you for your feedback — it helps us improve, and we hope to have the chance to provide you with a better experience in the future.
Warm regards,
The Nails Ex Team
At 3.15 km
At 6.88 km
At 7.08 km
At 7.52 km
At 7.58 km
At 7.69 km
At 7.71 km
At 8 km
At 8.62 km